Forum P這ckie Forum Komunikacyjne Strona G堯wna
POMOC SzukajFAQ Zaloguj
Ja jestem mi這郾ikiem
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nast瘼ny
 
Odpowiedz do tematu    Forum P這ckie Forum Komunikacyjne Strona G堯wna » Mi這郾icy Zobacz poprzedni temat
Zobacz nast瘼ny temat

Ja jestem mi這郾ikiem
Autor Wiadomo嗆
administrator
- VOLVO 7500 -


Do陰czy: 19 Cze 2006
Posty: 1781
Sk康: P這ck

Post Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Mnie opr鏂z zielonych felg nie podoba si pomalowana na 鄴速o listwa ze 鈍iat豉mi w Solarisach.. Sad

w sumie jako nieliczny Pozna ma pomalowan t listw, reszta srebrne. P這ck w pierszych dostawach te dosy nietypowo na skal kraju mia pomalowany 鈔odkowy cz這n na czerwono, niestety 6 ostanich juz nie Sad
Cytat:

W sprawie komunikacji. My郵, 瞠 w P這cku powinno p鎩嗆 sie troch inn stron. Nale篡 ustali w dokumentach miejskich dot. rozwoju miasta (Strategia Rozwoju, Wieloletni Plan Inwestycyjny itp) priorytet dla komunikacji zbiorowej. Nast瘼nie stara si o prywatyzacj KM w oparciu o centralnie sterowany Zarz康 Transportu i wyb鏎 przewo幡ik闚. Je瞠li b璠zie sensowna konkurencja, to i mocno poprawi si standard us逝g.

Ostatnie kilka lat, to dla mnie Miasto sprawia wra瞠nie, jakby chcia這 po cichu j ca趾owicie u鄉ierci. Ci庵le tylko, ze ile to kosztuje!? Niestety kosztowa這 i kosztuje, konkurencji te nie chc dopu軼i, ale to nasza domena np. stacje paliw i cena benzyny w miescie, ten sam problem. Najlepiej pewnie gdbyby KM sta這 si takich tworem jak MPK W這c豉wek? zero przegubowych autobus闚, taboru z 150 ju jest tylko 73-75 szt. do niekt鏎ych osiedli nie dociera bo sie nie op豉ca! a ludzie je寮z 軼i郾i璚i w Edikach jak 郵edzie Sad
Pi Lip 07, 2006 11:51 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
Reklama







Pi Lip 07, 2006 11:51
plocmaster
- LIONS G -


Do陰czy: 22 Cze 2006
Posty: 599
Sk康: Podolszyce

Post Odpowiedz z cytatem
W sumie masz racj RobuR — tak by這by dla nas zdecydowanie najlepiej i najtaniej: zrobi zarz康 komunikacji organizuj帷y przetargi na linie, od陰czy KM od miasta jak od陰czono MZA i niech si samo utrzyma.
Co do czerwonego cz這na w Solarisach — niekt鏎ym domalowano to ju w KM P這ck, poza tym to nie przeszkadza.
U鄉iercanie KM w P這cku — eee… Kwestia w豉dz samorz康owych, kt鏎e przez ostatnie lata nie by造 najlepsze. Je郵i tylko zag這sujemy na w豉軼iwych ludzi, b璠zie dobrze.
A MPK W這c豉wek — to dlaczego, zamiast zwi瘯sza ilo嗆 taboru, sprzedaj swoje Jelcze 120M z silnikiem MAN-a i automatyczn skrzyni? Mo瞠 naprawd z tych osiedli ma這 kto je寮zi, taboru wi璚ej nie potrzeba (w ko鎍u za komuny wi璚ej ludzi je寮zi這 autobusami). Chocia, na W這c豉wku akurat si nie znam…

_________________
>>>ZOBACZ<<<
Pi Lip 07, 2006 15:58 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
RobuR



Do陰czy: 07 Lip 2006
Posty: 23
Sk康: Pozna

Post Odpowiedz z cytatem
W豉snie w P這cku jest widoczny problem np. redukcji cz瘰totliwo軼i na liniach podstwawowych (19,22,20) ale nie wynikaj帷ej z braku potok闚 pasa瞠rskich (przyk豉dowo Podolszyce - Centrum) ale raczej z jakich dziwnie poj皻ych oszcz璠no軼i. Potok jest, ludzi pewnie b璠zie je寮zic coraz wi璚ej (rozbudowa osiedli, jakie centra handlowe, kino, itp.) i - byc mo瞠 - o to te chodzi w pomy郵e tramwaju. I dobrze, ze jest wizja, bo nie b璠zie to wozi powietrza.
U鄉iercanie komunikacji, pomimo i s potoki i zapotrzebowanie wygl康a tak:
1) zero zapis闚 w planach dot. rozwoju komunikacji i priorytet闚 w transporcie og鏊nym dla autobus闚
2) zero polityki taborowej (gdy w przetargach 100% kryterium jest tylko i wy陰cznie cena)
3) redukcja cz瘰totliwo軼i
A powinno si robi tak:
1) restrukturyzacja przedsi瑿iorstwa komunikacji w oparciu o sp豉szczenie organizacji i zarz康zania
2) utworzenie us逝g dodatkowych KM: sprzeda komercyjna paliw, przewozy turystyczne, nowoczesna stacja diagnostyki pojazd闚, reklamy na pojazdach, organizowanie na terenie zak豉d闚, np. toru gokardowego (Patrz: Siedlce - oni jakim dziwnym trafem wykazuj rocznie zysk brutto na ich MPK!)
3) reorganizacja uk豉du linii - utworzenie linii uk豉du szkieletowego (linie o bardzo wysokiej cz瘰totliwo軼i kursowania) i dowozowego, oraz wprowadzenie taryfy umo磧iwiaj帷ej dokonywanie przesiadek
4) przyj璚ie postawy: "Frontem do klienta" - obj璚ie patronatu nad jakimi wydarzeniami w mie軼ie, organizowanie jakich drzwi otwartych, zwiedzania zajezdni, linii turystycznej, mini-izby pami璚i, itp.

Na wszystkim mozna zarobi, trzeba tylko chcie!

A dobry mi這郾ik to taki, kt鏎y podsunie jaki pomys.. Ale swoja drog bez zarz康u nie za bardzo da si to osi庵n望. Jednak w Polsce w wielu miastach jest tak, ze je瞠li co jest "bud瞠towe" to mo瞠 przynosi straty, wr璚z musi, bo inaczej dotacja przepadnie i b璠zie klops. System dotacyjny umo磧iwia niestety takie zachowania celowe - dobijanie przedsiebiorstwa miejskiego. Tak jest wsz璠zie, gdzie nie ma Zarz康u (w Poznaniu te, ale u nas m闚i si ze za dwa lata ZTM wejdzie i restrukturyzuje si MPK. No i rok wybor闚 samorz康owych, wi璚 kupili 52 pojazdy z klim... )

_________________
The Downward Spiral
Sob Lip 08, 2006 00:50 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
plocmaster
- LIONS G -


Do陰czy: 22 Cze 2006
Posty: 599
Sk康: Podolszyce

Post Odpowiedz z cytatem
Bardzo m康ry post RobuRze. M康rych ludzi macie w tym Poznaniu, a nie dziw 瞠 wasze MPK stoi na takim poziomie. :cool: Co do twoich przemy郵e:
U鄉iercanie pkt. 1: Niby jest napisane, ile pieni璠zy w danych latach p鎩dzie na wymian taboru autobusowego.
pkt. 2: Kt鏎y p這cki przetarg mia kryterium ceny 100%? I jaka鈣am polityka taborowa jest i to wida, ale 豉p闚a od EvoBusa (zapewne) jest od niej silniejsza.
Poprawa sytuacji pkt. 1: „sp豉szczenie organizacji i zarz康zania”? Nawet ja nie wiem o co chodzi, a skoro ja nie umiem tego zrobi, KM tym bardziej.
pkt. 2: Pierwsze 3 us逝gi s lub wkr鏒ce b璠, co do reklam — nie przesadza豚ym, r騜ne organizacje na terenie zak豉du — no bez przesady, w ko鎍u KM jest od przemieszczania ludzi, a nie organizowania im rozrywki. Co jeszcze, mo瞠 hipermarket przyzak豉dowy?
pkt. 3: Patrz pkt. 1, z tym 瞠 wiem o co chodzi.
pkt. 4: No… W sumie racja, przyda造by si jakie imprezy MKM-skie, dni otwarte itp., aczkolwiek tzw. normalnym ludziom to raczej zwisa. Co do linii turystycznych — na jakiej trasie i czym obs逝giwane? Braki taborowe…
W豉軼iwie trzebaby poprawia w豉郾ie nieco wizerunek KM, ale bez przesady — ludzi do korzystania z niej nale篡 zach璚a w zgo豉 inny spos鏏. 畝dne linie turystyczne czy izby pami璚i nic w tym nie pomog, je郵i reszta b璠zie le瞠.

Co do drugiej cz窷ci posta — c騜, system z monopolistyczn sp馧k komunikacyjn jest wyra幡ie gorszy od systemu z organizatorem komunikacji i wolnym rynkiem i to wida. Niestety, takie s meandry polskiego systemu rz康闚. :/


Ostatnio zmieniony przez plocmaster dnia Sob Lip 08, 2006 01:22, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Sob Lip 08, 2006 01:14 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
RobuR



Do陰czy: 07 Lip 2006
Posty: 23
Sk康: Pozna

Post Odpowiedz z cytatem
plocmaster napisa:

pkt. 2: Kt鏎y p這cki przetarg mia kryterium ceny 100%? I jaka鈣am polityka taborowa jest i to wida, ale 豉p闚a od EvoBusa (zapewne) jest od niej silniejsza.


Podobno (ale mog si myli bo nie pami皻am) ten z Connecto, i dlatego nie kupili niskopod這gowc闚. Generalnie powinni (je瞠li producent sp騧nia si 5 miesiecy z realizacja zam闚ienia) ola, uniewa積i i og這si nowy przetarg.. albo kupi MANa Wink

Sp豉szczenie struktur organizacyjnych to nic innego jak restrukturyzacja odg鏎na. Chodzi tu o kasowanie zb璠nych posad dyrektor闚 administracyjnych, ludzi od robienia kawki i noszenia papierk闚. Sytuacja optymalna to taka, 瞠 jest szef przedsi瑿iorca i podlegaj mu zast瘼cy:
pion przewoz闚
pion techniczny
Niewiele szczebli w豉dzy, niewiele ludzi za biurkami, zdecydowana wi瘯szo嗆 za k馧kiem lub w warsztacie. Oszcz璠za nale篡 na administracji a nie na przewozach. O to chodzi這.

_________________
The Downward Spiral
Sob Lip 08, 2006 01:21 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
plocmaster
- LIONS G -


Do陰czy: 22 Cze 2006
Posty: 599
Sk康: Podolszyce

Post Odpowiedz z cytatem
Ten przetarg nie mia wymogu niskiej pod這gi, i to dlatego. A sp騧nienie mieli 3, g鏎a 4 miesi帷e.
Co do sp豉szczania — aaa… 疾by tylko by這 co sp豉szczy. Ale skomplikowane to nie jest i KM mog豉by to wprowadzi.
Porusz tutaj jeszcze kwesti mi這郾ictwa — mam troch pomys堯w, jutro postaram si je popodsuwa. Mam wra瞠nie, 瞠 kto z KM czyta to forum, wi璚 mo瞠 nawet kt鏎y zostanie zrealizowany. Wink

_________________
>>>ZOBACZ<<<
Sob Lip 08, 2006 01:26 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
RobuR



Do陰czy: 07 Lip 2006
Posty: 23
Sk康: Pozna

Post Odpowiedz z cytatem
Z drugiej strony, je瞠li co b璠zie mia這 tradycj, i mieszka鎍y b璠 鈍iadomi tej tradycji - od razu zmienia to podej軼ie do danej sp馧ki. Jest ona inaczej postrzegana.
Co do rozrywki.. hmmm.. nie s康z, by od razu hipermarket, ale co, co mo積a zorganizowa niewielkim kosztem i czerpa z tego jaki doch鏚. My郵, 瞠 jacy ch皻ni by si znale幢i do korzystania z r騜nych us堯g 鈍iadczonych przez KM, zatem proponuj ma貫 badanie rynku i wio! To te wp造wa na pozytywny wizerunek przedsi瑿iorstwa.
Co do tras komunikacji. Na pozna雟kim odpowiedniku niniejszego forum zastanawiali鄉y si kiedy, czy jest sens utrzymywa momentami bardzo archaiczne linie, kt鏎ych okres 鈍ietno軼i ju min掖. Miasta si zieniaj, potoki si zmieniaj, zpotrzebowanie r闚nie. Nie proponuj rewolucji, ale bilet "chipowy" m鏬豚y by dobr okazj do zmian zasad p豉tno軼i za komunikacj. Np zmian z biletu strefowego na bilet czasowy. Zak豉da sie wtedy u豉twienie przesiadek i popraw uk豉du linii w mie軼ie. Np 19 mog豉by je寮zic co 8-10 minut, wzamian za kursuj帷 po jej trasie (pokrywaj帷 si z ni) jak捷 inn lini. To zapewnia lepsz korelacj rozk豉d闚 jazdy, redukuje sytuacje, gdzie na przystanku pojawiaj si np. 3 autobusy jednocze郾ie.
A to te wp造wa na oszcz璠no軼i KM.

_________________
The Downward Spiral
Sob Lip 08, 2006 01:30 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
plocmaster
- LIONS G -


Do陰czy: 22 Cze 2006
Posty: 599
Sk康: Podolszyce

Post Odpowiedz z cytatem
Na oba pierwsze aspekty twoje postu odpowiem jednakowo — wi璚ej kurs闚, lepszy tabor i poziom obs逝gi klienta wystarcz, 瞠by przedsi瑿iorstwo by這 lepiej postrzegane.
Co do trzeciej cz窷ci — ju to opisa貫m, nie umiem tego zrobi, wi璚 KM mia豉by to zrobi?

_________________
>>>ZOBACZ<<<
Sob Lip 08, 2006 01:32 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
RobuR



Do陰czy: 07 Lip 2006
Posty: 23
Sk康: Pozna

Post Odpowiedz z cytatem
Wszystko jest mo磧iwe. Wystarczy podsun望 KM rozwi您ania z innych miast, starczy zerkn望:
uk豉d linii tramwajowych w υdzi po reorganizacji
uk豉d linii tramwajowych i autobusowych w Poznaniu po 1992 i 1997 roku
linie nocne komunikacji w υdzi od 1.01.2006

wsz璠zie reorganizacje totalne, zwi您ane z uprzednio wprowadzonymi biletami czasowymi (umo磧iwiaj帷ymi przesiadki)

I w ka盥ym miescie kt鏎e robi這 tzw. "zmiany totalne" na pocz徠ku nie widziano sensu, nie wiedziano jak ale zebra這 si kilka t璕ich 豚闚 od in篡nierii, podpytali w innych miastach, wyci庵neli wnioski, podpatrzyli rozwi您ania zachodnioeuropejskie i zrobili. Dzi np. W Poznaniu nikt nie wyobraza sobie innego systemu ni przesiadkowy.
Ale podpowiem. Jako nie-in篡nier (jedynie mgr Gospodarki Przestrzennej) nie umiem powiedzie: jak zrobic. Mog powiedzie: co trzeba i jaki powinien by efekt.

_________________
The Downward Spiral
Sob Lip 08, 2006 01:42 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
plocmaster
- LIONS G -


Do陰czy: 22 Cze 2006
Posty: 599
Sk康: Podolszyce

Post Odpowiedz z cytatem
Magister gospodarki przestrzennej to te jest kto, w ko鎍u wiesz chyba, jak ludzie powinni u篡wa KM do pokonywania przestrzeni. Wink
Aczkolwiek zauwa, 瞠 w przytoczonych przez ciebie miastach funkcjonuj co najmniej 2 鈔odki transportu (autobus, tramwaj zwyk造, tramwaj szybki). W P這cku tramwaj wprawdzie mamy, ale w planach Smile, wi璚 ca這嗆 by豉by, delikatnie m闚i帷, do嗆 trudna do przeprowadzenia. Najwy瞠j reorganizacja, 瞠by nic nie zepsu, ograniczy豉by si do kosmetyki stanu obecnego — ale je郵i to ma przynie嗆 szeroko poj皻e oszcz璠no軼i jestem za. Wink

_________________
>>>ZOBACZ<<<
Sob Lip 08, 2006 19:20 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
RobuR



Do陰czy: 07 Lip 2006
Posty: 23
Sk康: Pozna

Post Odpowiedz z cytatem
Wiadomo, zawsze reorganizacja dotyczy jedynie kosmetycznych zmian, przynajmniej w pocz徠kowej fazie.

_________________
The Downward Spiral
Nie Lip 09, 2006 00:43 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
administrator
- VOLVO 7500 -


Do陰czy: 19 Cze 2006
Posty: 1781
Sk康: P這ck

Post Odpowiedz z cytatem
plocmaster napisa:
pkt. 2: Kt鏎y p這cki przetarg mia kryterium ceny 100%? I jaka鈣am polityka taborowa jest i to wida, ale 豉p闚a od EvoBusa (zapewne) jest od niej silniejsza.


na jakiej podstawie twierdzisz, 瞠 by豉 豉p闚ka?

do RobuR: zmiany s w P這cku potrzebne, tylko s robione dok豉dnie odwrotnie, redukcj kurs闚! wprowadzeniem nieregularnej komunikacji, ustawianiem us逝gi przeciw.... Dobrze gdyby wzorem by Pozna.... tylko gdyby.. Bilet elektroniczny od 2 lat jest wprowadzany i nadal jest Sad
Pon Lip 24, 2006 12:42 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
plocmaster
- LIONS G -


Do陰czy: 22 Cze 2006
Posty: 599
Sk康: Podolszyce

Post Odpowiedz z cytatem
Bo to troch 鄉ierdzi — robi przetarg kt鏎y w za這瞠niu ma wygra MAN, ale „zapominaj” napisa 瞠 ma by LF i tak niespodziewanie wygrywa Mercedes… Nie uwa瘸cie, 瞠 jest to troch dziwne?
Co do biletu el.: Niekt鏎e miasta maj/mia造 gorzej, a w P這cku jest ju o wiele bli瞠j ni dalej.

_________________
>>>ZOBACZ<<<
Pon Lip 24, 2006 13:10 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
RobuR



Do陰czy: 07 Lip 2006
Posty: 23
Sk康: Pozna

Post Odpowiedz z cytatem
W豉snie. Z tym biletem elektronicznym to nie jest z豉 my郵, u nas przyje造 si tzw. KomKarty. S逝za g堯wnie jako bilety okresowe, na ca貫 szcz窷cie nie przymierzano si na razie do likwidacji papierkowych. A system elektroniczny pozwala na rozszerzenie taryfy biletowej i indywidualne dopasowanie biletu do potrzeb pasa瞠ra.
To koniecznie musi by. Oby jak najszybciej w P這cku!

_________________
The Downward Spiral
Wto Lip 25, 2006 23:57 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
administrator
- VOLVO 7500 -


Do陰czy: 19 Cze 2006
Posty: 1781
Sk康: P這ck

Post Odpowiedz z cytatem
RobuR napisa:
W豉snie. Z tym biletem elektronicznym to nie jest z豉 my郵, u nas przyje造 si tzw. KomKarty. S逝za g堯wnie jako bilety okresowe, na ca貫 szcz窷cie nie przymierzano si na razie do likwidacji papierkowych. A system elektroniczny pozwala na rozszerzenie taryfy biletowej i indywidualne dopasowanie biletu do potrzeb pasa瞠ra.
To koniecznie musi by. Oby jak najszybciej w P這cku!


oby jak najszybciej, bo oferta dzi jest wyj徠kowo z豉.
Sro Lip 26, 2006 07:41 Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
Reklama







Sro Lip 26, 2006 07:41
Wy鈍ietl posty z ostatnich:    

Odpowiedz do tematu    Forum P這ckie Forum Komunikacyjne Strona G堯wna » Mi這郾icy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nast瘼ny
Strona 2 z 3
Skocz do: 
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach

P這ckie Forum Komunikacyjne  

To forum dzia豉 w systemie phorum.pl
Masz pomys na forum? Za堯 forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online