Forum Płockie Forum Komunikacyjne Strona Główna
POMOC SzukajFAQ Zaloguj
Książka Obsługi JELCZ 120m/3
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum Płockie Forum Komunikacyjne Strona Główna » Miłośnicy Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat

Książka Obsługi JELCZ 120m/3
Autor Wiadomość
szeq



Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 5

Post Książka Obsługi JELCZ 120m/3 Odpowiedz z cytatem
Witam,

Z góry przepraszam jeśli zły dział. Mam mały problem, mógłby ktoś udostępnić książkę obsługi do tego Jelcza ? gdzie płyny się mieszczą ewentualnie pomóc na PW opis kontrolek, gdzie przyciski od drzwi, gdzie hamulec ten jakby ręczny, tzw Obsługia Codzienna.

Potrzebowałbym coś takiego z uwagi na to że nie długo zdaje egzamin na autobus. Niestety uczyłem się na innym autobusie jazdy (Autosan) i wszystkie zlokalizowanie tych miejsc również. Nie chodzi o to że nie byłbym w stanie ich zlokalizować ale nie chcę oblać a egzaminatorzy są różni, niektórzy jak widzą że szukasz czegoś to zaczynają krzywo patrzeć. Jeśli ktoś mógłby pomóc to prosiłbym albo o jakiś link do jakiejś książki obsługi? co wiem że może być ciężkie albo może wiadomość na PW i tam bym opisał szczegóły jakie informacje potrzebuje.

Z góry dziękuje za pomoc jeśli ktoś by się jej podjął.
Wto Paź 22, 2013 17:08 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Wto Paź 22, 2013 17:08
administrator
- VOLVO 7500 -


Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 1781
Skąd: Płock

Post Odpowiedz z cytatem
W którym mieście zdaje się na Jelczu 120M/3?

_________________
Wto Paź 22, 2013 17:29 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
szeq



Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 5

Post Odpowiedz z cytatem
Łódź, wcześniej był Autosan H10. Od dwóch tygodni jakoś tak jest, kupili czy też wypożyczyli z jakiegoś MPK ale nie Łódzkiego.

http://www.word.lodz.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=92&Itemid=91
Wto Paź 22, 2013 20:54 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
X54
- EDIK -


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 220
Skąd: Miszewo Murowane gm. Bodzanów

Post Odpowiedz z cytatem
To rzeczywiście jest problem.
Choć nauka na kategorię D liczy się w miesiącach to zmiana autobusu może mieć wpływ na wynik końcowego egzaminu.
Musisz się znowu do wszystkiego przyzwyczaić.
Ciekawe ile czasu pozostało do egzaminu.
Jeżeli mało to możesz nie zdążyć się przyzwyczaić.
Instrukcja obsługi niewiele w tym pomoże.
Lepiej by było gdybyś zwrócił się w tym do instruktora.
On powinien to wszystko wskazać i wytłumaczyć.
Ale i z tym też może być problem bo autobus w tym ośrodku jest nowy i instruktor też może nie znać tego autobusu.
Ale nie bądźmy tacy i nie wywłóczmy niepotrzebnych problemów.
To co teraz napiszę jest bardzo trudne do zrealizowania ale tylko tak można pozytywnie zdać ten egzamin.
Ja przed egzaminem zawsze się odprężyłem i w takim stanie przystępowałem do każdego egzaminu.
Zawsze mówiłem że nerwy powiesiłem na gwoździu w domu bo tu nie ma dla nich miejsca a egzaminatorów traktowałem jak teściową którą w swojej wyobraźni miałem zawieść do lekarza.
Jeżeli tak będziesz myślał to nawet gdy nie będziesz miał tej instrukcji i nie będziesz znał dobrze tego autobusu na pewno zdasz ten egzamin.
Wierz mi że to działa i wcale nie zamierzam się w ciebie teraz podśmiewać.
Będę trzymał za ciebie kciuki i wierzę że mimo tych trudności jednak zdasz ten egzamin.

_________________
Wykonywanie wiązek elektrycznych na zamówienie.
Szczegóły i inne usługi na stronie http://wpusmatlega.ubf.pl
Sro Paź 23, 2013 05:33 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
administrator
- VOLVO 7500 -


Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 1781
Skąd: Płock

Post Odpowiedz z cytatem
Żeby udawało się zdawać każdy egzamin przez odprężenie Very Happy Very Happy
Najlepiej jakbyś praktycznie zapoznał się szybko z takim autobusem, tyle że w Łodzi próżno szukać takich autobusów np w MPK. Ten egz. w WORD to chyba DLA kupili. Ciężko będzie pomóc. Gdyby u nas to może koledzy z KM by pomogli Wink

_________________
Sro Paź 23, 2013 10:46 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
X54
- EDIK -


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 220
Skąd: Miszewo Murowane gm. Bodzanów

Post Odpowiedz z cytatem
Bezstresowe podejście do egzaminu to podstawa.
Ja zawsze tak robiłem i zawsze zdałem.
A ten autobus na zaprezentowanych zdjęciach wygląda na podobny przynajmniej z przodu do Tantusa.
Może i wszystkie przyciski ma podobnie rozmieszczone.
Gdyby tak to może coś udało by się pomóc.
Gorzej będzie w płynami bo tam na pewno jest inaczej.

_________________
Wykonywanie wiązek elektrycznych na zamówienie.
Szczegóły i inne usługi na stronie http://wpusmatlega.ubf.pl
Sro Paź 23, 2013 14:51 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
szeq



Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 5

Post Odpowiedz z cytatem
Na razie mam wewnętrzny w Autoszkole w piątek, więc pozostaje jeszcze wyznaczenie teoretycznego w WORD i potem praktycznego w WORD. Ogólnie to potrzebuje wiedzieć takie rzeczy jak w załączeniu. Pomijam już całą jazdę na placyku bo z tym to będzie loteria gdyż autobus jest dłuższy o 2 metry od Autosana o którym pisałem.

a oto załącznik z wytycznymi (jak ktoś może jakoś pomóc z czymś to fajnie, jak nie to cóż trudno mimo to dzięki):






Oczywiście że będę starał się podejść na luzie, ale to nie zawsze jest tak jakby się chciało Wink.
Sro Paź 23, 2013 15:23 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
solman79
- KAPENA -


Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 87
Skąd: Płock

Post Odpowiedz z cytatem
X54 napisał:

Ja przed egzaminem zawsze się odprężyłem i w takim stanie przystępowałem do każdego egzaminu.
Zawsze mówiłem że nerwy powiesiłem na gwoździu w domu bo tu nie ma dla nich miejsca a egzaminatorów traktowałem jak teściową którą w swojej wyobraźni miałem zawieść do lekarza.


To co trzeba "brać" lub robić , żeby się tak odprężyć? Very Happy
Ciekawe porównanie do teściowej hehe...naprawdę Very Happy
Sro Paź 23, 2013 16:52 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
solman79
- KAPENA -


Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 87
Skąd: Płock

Post Re: Książka Obsługi JELCZ 120m/3 Odpowiedz z cytatem
szeq napisał:
Witam,

Z góry przepraszam jeśli zły dział. Mam mały problem, mógłby ktoś udostępnić książkę obsługi do tego Jelcza ? gdzie płyny się mieszczą ewentualnie pomóc na PW opis kontrolek, gdzie przyciski od drzwi, gdzie hamulec ten jakby ręczny, tzw Obsługia Codzienna.

Potrzebowałbym coś takiego z uwagi na to że nie długo zdaje egzamin na autobus. Niestety uczyłem się na innym autobusie jazdy (Autosan) i wszystkie zlokalizowanie tych miejsc również. Nie chodzi o to że nie byłbym w stanie ich zlokalizować ale nie chcę oblać a egzaminatorzy są różni, niektórzy jak widzą że szukasz czegoś to zaczynają krzywo patrzeć.


Myślę, że sobie poradzisz. Kontrolki i przyciski rozpoznasz intuicyjnie. Wiele się nie różnią niż w innych modelach i są zwykle w podobnych miejscach. Z płynami też nie powinno być problemu. Olej to wiadomo, bagnet zauważysz, zbiornik płynu chłodzącego zazwyczaj jest widoczny w okolicy chłodnicy, zazwyczaj z rurką pokazującą poziom płynu. W starszych Jelczach konieczny był patyk do sprawdzenia poziomu płynu Very Happy Zbiorniczek od oleju do układu wspomagania też jest dobrze widoczny. Także nie sądzę aby to był jakiś duży problem o ile chociaż trochę interesujesz się tematyką motoryzacyjną. Najlepiej jednak by było naocznie zapoznać się z autobusem przed egzaminem. Nie da się jakoś podpatrzeć w ośrodku egzaminacyjnym jak inni zdają? Wiem, że nie pomogłem ale chociaż mogę życzyć powodzenia na egzaminie. Jedna rada, bez pośpiechu i w miarę możliwości spokojnie, bez nerwów.
Pozdrawiam Smile
Sro Paź 23, 2013 17:20 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
administrator
- VOLVO 7500 -


Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 1781
Skąd: Płock

Post Odpowiedz z cytatem
X54 napisał:
A ten autobus na zaprezentowanych zdjęciach wygląda na podobny przynajmniej z przodu do Tantusa.


W ostatnich latach produkcji przód z Salusa przeszczepiono zarówno do Tantusa, M121 i 120M.

_________________
Sro Paź 23, 2013 17:22 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
X54
- EDIK -


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 220
Skąd: Miszewo Murowane gm. Bodzanów

Post Odpowiedz z cytatem
@Solman79 nic nie trzeba brać ani robić.
Po prostu trzeba nie myśleć o tym że to jest egzamin i to jeszcze ważny tylko traktować to jako pracę którą trzeba wykonać.
Wtedy stresu na pewno nie będzie.
A porównanie do teściowej to tylko przykład bo wyobraźnia może podsuwać również inne wyobrażenia osób które patrzą na ciebie jak jedziesz.
Może to śmieszne ale tak do tego pochodząc zawsze zdałem.
Tylko że nie każdy potrafi się aż do tego stopnia opanować.
Mam nadzieję że nasz kolega będzie miał to szczęście i zaliczy ten egzamin.

_________________
Wykonywanie wiązek elektrycznych na zamówienie.
Szczegóły i inne usługi na stronie http://wpusmatlega.ubf.pl
Sro Paź 23, 2013 18:45 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
szeq



Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 5

Post Odpowiedz z cytatem
Dzięki Panowie

pytanie czy wszystkie zbiorniki o których mowa na tych zdjęciach co zapodałem znajdują się pod tylną pokrywą ?? żebym na egzaminie nie szukał czegoś np. z przodu z boku itp. pytam gdyż w Autosanie już nie pamiętam od czego ale jeden miał oddzielną taką małą pokrywkę z tyłu w okolicach szyby.A zbiorniczek od płynu do spryskiwaczy ? I pytanie jeszcze jedno klakson jest w lewej manetce gdzie kierunkowskazy?? tak jakby z boku wciskany? czy może podobnie jak miałem w autosanie w podłodze ? i ewentualnie jeszcze jakiś przycisk rozruchu czy w ogóle jest czy tylko przekręcam kluczyk i w drogę, hebel te sprawy są ?? bo w autosanie miałem gaszenie takim mikro wyłącznikiem w podłodze obok klaksonu no i hebel na desce, tak się podpieram tym autosanem gdyż to pamiętam z niego. Co do obeznania się z tym pojazdem, na jazdę nim nie mam co liczyć a co do ogólnego obeznania cóż może trafię go w Łódzkim MPK to co nieco jeszcze się dowiem. Dzięki za słowa otuchy Smile

Co do świateł to właśnie widziałem na jednym zdjęciu w internecie że to w miarę przejrzyście jest po lewo kontrolki po prawo przyciski. A drzwi ? są takie 3 czerwone przyciski po prawej stronie deski rozdzielczej, a to skrzydło w przednich drzwiach jakby dla kierowcy otwiera się innym ?? Czy te zbiorniki pomijając bagnet od oleju mają jakieś charakterystyczne wytłoczenia na korkach np ? pytam bo w osobówce tak jest.

co do podpatrzenia, średnio się da gdyż wszystko ogrodzone jak to WORD niby widać bo to zwykła siatka ale musiałbym ślęczyć cały dzień i tez nie mam pewności że tego dnia ktoś będzie zdawał na kat.D do tego zbiorników nie zobaczę chyba że lornetkę bym wziął ale to już przesada Razz
Sro Paź 23, 2013 20:38 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
CICHY525
- EDIK -


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 224
Skąd: Płock

Post Odpowiedz z cytatem
Witam.
Problem w tym tkwi,że w Jelczach nawet z tego samego roku mogą być różnie rozmieszczone przełączniki.
Jeżeli w tym o którym mówisz jest taka decha
http://phototrans.pl/14,413663,0,Jelcz_120MM_2_516.html
to mniej więcej jest tak góra (od lewej) przycisk retardera, jeżeli to automat-jeżeli to wajcha to nie będzie go tam,będzie pusty,lub od czegoś innego Mr. Green , przyciski od ASB, przycisk włączania oświetlenia tablic informacyjnych.
Rząd drugi(od lewej)Włącznik świateł postojowych/mijania, potem dwa następne to przeciwmgielne przód i tył, następne trzy to oświetlenie-kabiny i przedziału pasażerskiego prawa i lewa strona.
Rząd trzeci rozpoczyna się od kontrolek od przycisków na wozie "na żądanie" następne 3 przełączniki to ogrzewanie.Dmuchawa przy podłodze na kabinę kierowcy i następne dmuchawy dla pasażerów prawa i lewa strona.
Na dole trzy okrągłe(łamacze palców Mr. Green )służą do otwierania i zamykania drzwi. Następne te 3 to nie bardzo kojarzę,ale wśród nich jest ogrzewanie lusterek.Często był też dokładany przełącznik wentylatora chłodnicy żeby można załączyć ręcznie wentylator w przypadku gdy silnik łapie nadmierną temperaturę.
Poniżej są 3 pokrętła sterowania ogrzewaniem kabiny kierowcy.Dmuchawa szyby,rozdział gdzie ma dmuchać i ciepło zimno.
Kontrolki to intuicyjnie widać która od czego.
Taki gumowy guzik przy kontrolkach to test sprawności kontrolek-po wciśnięciu powinny zapalić się sprawne kontrolki.
Przy liczniku km jest wyciągany włącznik awaryjnych.
Po lewej stronie pulpitu jest okrągły guzik czerwony-taki jak od otwierania drzwi to gaszenie silnika.Jednak nie w każdych on był czasami gasidło silnika jest pod lewą nogą.
Przełącznik zespolony pod kierownicą to kierunkowskazy, mignięcie światłami, zmiana świateł z długich na mijania, wycieraczki tryby czasowy i ciągły(2 zakresy), spryskiwacz szyby i sygnał dźwiękowy.
Po lewej na podszybiu jest duża wajcha-to hamulec postojowy(ręczny).
Duży czerwony guzik taki jak od otwierania drzwi to wyłącznik bezpieczeństwa-nie używa się tego Mr. Green
Jest też taki mały pstryczek to hebel czyli wyłącznik prądu.
No i teraz tak, bo było też od ch.... odmian Very Happy . Jeżeli autobus jest z Ecasem to będzie tam dużo przycisków i kontrolek od regulacji miechów,przechyły itd-czyli po naszemu ECAS.
Jeżeli nie to będą tam dwa takie wyciągane dzyndzle jak w starych 120 od otwierania awaryjnego drzwi.Jeden od regulacji wysokości autobusu na miechach.Możemy awaryjnie podnieść autobus w górę, drugi zaś będzie od otwierania pierwszej połowy drzwi tej do kabiny kierowcy i ten od drzwi będzie też w tej wersji z guzikami ECASu.
Co do przycisków otwierania drzwi. Niektóre wersje zamiast takich czerwonych okrągłych miały normalne klawiszowe od zamykania drzwi i otwierania oddzielnie. Zawsze wyżej są od otwierania potem pod nimi kontrolki od "na żądanie"i pod nimi zamykanie drzwi.
Niektóre też na pulpicie miały zegar od temperatury oleju ASB.
W komorze silnika.
Będzie wszystko widać intuicyjnie.
Bagnet silnika, zbiornik płynu chłodzącego nad silnikiem(duży,czarny, plastikowy ze szklaną rurką) od wspomagania kierownicy będzie widoczny też nad silnikiem taki okrągły z wyciąganym bagnetem.
Na zewnątrz po lewej pod oknem kierowcy są klapy.Pod pierwszą(wyżej) będą wszystkie bezpieczniki i przekaźniki.Pod drugą klapą będą akumulatory i przy nich powinieneś mieć zbiornik płynu od spryskiwacza.
Niektóre miały też centralne smarowanie.
Problem z opisem co gdzie jest w autobusie jest taki, że w każdym rozmieszczenie może być gdzie indziej chociaż nie musi.
I nie ważne czy to jest Jelcz, Solaris, Man czy inne "coś".
W Tantusie pulpit ma ten sam kształt, ale przełączniki kontrolki i w ogóle obsługa tego jest zupełnie inna.
Z jazdą autobusem to jak z seksem-tego się nie zapomina Mr. Green
Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
Ojj solman79 chyba trzeba Ci przypomnieć conieco w zakresie Jelcza Wink
X54 napisał:
Ja przed egzaminem zawsze się odprężyłem i w takim stanie przystępowałem do każdego egzaminu.

Wciągasz ścieżkę czy jarasz zioło?
Ale czytając wpisy wnioskuję, że dobrze się odprężasz Mr. Green
Hmmm. A może na k....obiety chodzisz Wink
No jak dobrze ........ to faktycznie odprężyć się można.
Ale żeby to aż taki duży wpływ ma na egzamin to bym polemizował Wink
PS.Dostałem sygnał, że Ecas był od 121 czyli tych wielu guzików i kontrolek w 120M/3 po lewej na podszybiu nie ma Wink

_________________

To była fura-Jelcz 120M #585 Very Happy

Ostatnio zmieniony przez CICHY525 dnia Czw Paź 24, 2013 19:59, w całości zmieniany 2 razy
Czw Paź 24, 2013 17:17 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
solman79
- KAPENA -


Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 87
Skąd: Płock

Post Odpowiedz z cytatem
CICHY525 napisał:

Ojj solman79 chyba trzeba Ci przypomnieć conieco w zakresie Jelcza Wink

A niby dlaczego? Ja pamiętam to co potrzeba Wink Jelczem 120M/3 nie jeździłem więc nie wypowiadam się zbyt szczegółowo. W Peerce czy w zwykłej 120-stce nie miałbym problemu z opisem gdzie co jest i do czego Wink
P.S.
Ale żeś referat walnął Very Happy
Czw Paź 24, 2013 18:34 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
X54
- EDIK -


Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 220
Skąd: Miszewo Murowane gm. Bodzanów

Post Odpowiedz z cytatem
CICHY525 nie wiem jak to działa na ciebie ale na mnie działa.
Polemizować nie musisz bo to prawda.
Powiem ci że prawdopodobnie nie masz takiego opanowania w takich sytuacjach jak ja i dlatego tak sądzisz.
Ale opis tego autobusu to naprawdę dałeś świetny.
Teraz choć nawet tam będzie nieco inaczej to kolega i tak znajdzie wszystko.
Fachowiec w tym jesteś nie z tej ziemi.
Być może właśnie dzięki temu opisowi kolega nie obleje tego egzaminu.
Na tym właśnie polega koleżeńska pomoc.
Ja się tu na ten temat specjalnie nie rozpisuje bo nie znam nowych typów autobusów a tu trzeba to zrobić bardzo dokładnie.
Ja tylko jestem ciekawy dlaczego ten kolega nie znalazł nikogo takiego w pobliżu tylko właśnie w Płocku.

_________________
Wykonywanie wiązek elektrycznych na zamówienie.
Szczegóły i inne usługi na stronie http://wpusmatlega.ubf.pl
Czw Paź 24, 2013 19:04 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Reklama







Czw Paź 24, 2013 19:04
Wyświetl posty z ostatnich:    

Odpowiedz do tematu    Forum Płockie Forum Komunikacyjne Strona Główna » Miłośnicy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Płockie Forum Komunikacyjne  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online